همه و حتی خود زنان هم فکر می کنن که همه چیز رو در مورد زنان می دونن: زنان در طول روز چقدر حرف میزنن، به چه دلیل اونا رنگای خیلی بیشتری رو درک می کنن و چه مقدار رژ لبی که اونا در طول عمر خود می خورن. با این وجود محققان عزمشونو جزم کردن بررسیای عمیقی تری در مورد زنان داشته باشن و چیزای باحال و غیرمعمول ترین در مورد طبیعت زنان کشف کنن و مشخص شده که در اینم تا حدودی موفق بودن. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با حقایق جالبی در مورد زنان آشنا کنیم که بعضی بسیار جنجالی بوده و بیشترً تا این اواخر کسی از اونا اطلاعی نداشت.

۱- زنان در به یادآوری کارایی که باید انجام شن مهارت دارن نه کارایی که انجام شدن

هر زنی با این شرایط مواجه شده که مرد خونه خرید بعضی شکلای جور واجور درخواستی اون یا بردن سطل آشغال به بیرون از خونه رو از یاد برده. البته واسه این موضوع یه توضیح به طور کاملً علمی هست.
در سال ۲۰۱۵، لیانا پالرمو واسه آزمایش حافظه مردان و زنان، وظایفی رو واسه ۱۰۰ نفر از اونا تعیین کرد و زمان بین هر کدوم از این وظایف ۲ دقیقه تا یه روز بود. یافته ها نشون داد که زنان در به یاد آوردن وظایف آینده مهارت بهتری دارن در حالی که کارای انجام شده خیلی سریع فراموششان می شد.
لیانا میگه: ” علاوه بر وظایف اصلی، زنان کارهی زیادی در مورد خونه داری داشته و باید اطلاعات زیادی رو در مغز خود نگهداری کنن. از این رو ذهن و حافظه اونا واسه اینجور وظیفه ای تربیت شده”.

۲- زنان می تونن بوی مردان رو در میان جمعیتی انبوه تشخیص بدن

یه مشاور روابط جنسی در آمریکا ادعا می کنه که مرد هر چی از دید جسمی سالم تر باشه، بوی بدن اون شدید تر بوده و این موقع جلب توجه زنان نقش مهمی داره.
یه زن حتی در وقتی که تو یه عطرفروشی و در کنار زنان زیادی که تازه عطرهای زیادی رو امتحان کردن حضور داره هم می تونه حضور یه مرد رو از بوی اون تشخیص بده. علاوه بر این، توانایی بویایی جنس مونث حتی می تونه اندازه سلامت جسمی مرد مورد نظر رو هم تشخیص بده و تنها ۳ ثانیه واسه این کار زمان می خواد. محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نتیجه گیری کردن که بوی بدن مرد باعث آرامش زن می شه.
پس جای تعجب نداره زنی که به مدت طولانی از همسر یا نامزد خود جدا افتاده تی شرت اونو به تن کنه تا حس نزدیکی بیشتری به اون دست دهد.

۳- زنان خیلی آروم تر از مردان در دام عشق گرفتار می شن

بدون توجه به این که چی باعث عاشق شدن می شه-مغز، دل یا هورمونای جنسی- مردان معمولاً بسیار زودتر از جنس مخالف عاشق می شن.
بعضی تحقیقات نشون داده که بیشتر از ۲۵ درصد مردان بین اولین تا چهارمین بار ملاقات با یه زن عاشق اون می شن در حالی که تنها ۱۵ درصد زنان در این مدت عاشق طرف مقابل خود می شن.
واسه همینه که بعضی از اونا حتی پس از ۲۰ قرار ملاقات عاشقانه با یه مرد هم نتونسته ان به احساس عشق عمیق به مردان برسن. اونا به مدت زمان بیشتری نیاز دارن. بعد از باخبر شدن از این واقعیت، اصرار زنان و سختگیری اونا در انتخاب چیزی قابل درکه.

۴- مسمومیت در دوران بارداری واسه زنان خوبه

مقاله دیگر :   با کاربردهای جالب و عجیب عسل برای زیبایی و سلامت آشنا شوید

محققان کانادایی دانشگاه تورنتو فهمیدن که مسمومیتای عادی در دروان بارداری نقش مثبتی در رشد جنین دارن. حالت ناخوشی و مریضی و البته سردرد موقع صبح می تونه به وجود اومده به وسیله یه کارکرد دفاعی باشه که از جنین در مقابل توکسینای خطرناک مراقبت می کنه.
از این رو، این نشونه های ناخوشایند مریضی واسه سلامت زنان به درد بخور هستن. زنائی که از مریضی و ناخوشی صبحگاهی رنج می برن معمولاً فرزندان سالمی در شکم خود داشته و بدنیا میارن و احتمال سقط جنین در اونا بسیار کمتره. علاوه بر این، مسمومیت دوران بارداری می تونه تاثیر مثبتی روی هوش نوزاد داشته باشه. با این وجود، نشونه هایی مانند حالت تهوع شدید و زیاد و درد شدید معده و شکم نشونه های خوبی نیستن. در این جور موارد باید خیلی سریع به دکتر مراجعه کنین.

۵- هر چی ضریب هوشی یه زن بالاتر باشه تعداد فرزندان اون کمتر هستن

ساتوشی کانازاوا، روانشناس بریتانیایی ژاپنی الاصل براساس تحقیقات و محاسبات خود فهمیده میل زنان به داشتن بچه بیشتر با هر ۱۵ نمره ضریب هوشی بالاتر ، ۲۵ درصد کاهش داره.
اون نتیجه گیری می کنه که آدمی در کل در حال کم هوش شدن تره چون زنان باهوش نمی خوان بچه داشته باشن یا تنها یه بچه بدنیا میارن. اونا تحصیلات، پیشرفت شخصی، شغل و سفر کردن رو به فرزندآوری بهتر می دونن. کانازاوا عقیده داره که واسه همینه که مردان معمولاً ازدواج با زنائی که ارزشای سنتی دارن رو بهتر می دونن.

۶- هر چی تعداد فرزندان یه زن بیشتر باشه به همون اندازه سریع تر پیر می شه

محققان دانشگاه جرج میسون در آمریکا فهمیدن که زنائی که فرزندان زیادی به دنیا آورده ان دارای تلومر (توالی نوک کروموزوما) های کوتاه تری نسبت به زنان بدون بچه دارن. این موضوع بدون معنا میشه که بخشی از کروموزوما که مسئولیت مراقبت از دی ان ای رو رو دوش دارن با گذشت عمر کوچیک تر می شن.
بیشتر از ۲٫۰۰۰ زن در سنین جور واجور در این تحقیق حضور داشتن و مشخص شد که هر چی زنی فرزندان بیشتری به دنیا بیاره تلومرهای کروموزومش کوتاه تر میشه. با این وجود، این مشکل می تونه در نتیجه عوامل دیگری هم مانند استرس به وجود بیاد.

۷- زنائی که لباس قرمز می پوشند باعث ایجاد حس حسادت در بقیه می شن

آدام پازدا، از آکادمی علوم اسلواکی آزمایشی عجیب و غیرمعمول رو انجام داد. اون از تعدادی زن و مرد خواست که به عکسایی از زنان نگاه کرده و عقیده خود رو در مورد اونا بگن. بعضی از زنان حاضر در این عکسا لباسای قرمز به تن داشتن و بقیه لباسایی به رنگای دیگه پوشیده بودن. یافته ها نشون داد زنان حاضر در تحقیق نسبت به تصاویر زنان قرمزپوش واکنشای شدیدتری نشون داده و انا رو مثل یه تهدید واسه روابط خود می دیدن. هم دو جنیست مورد سوال قرار گرفته، این خانمای قرمزپوش رو بی پروا و لاابالی توصیف کردن و زنان هم اعلام کردن که نمی خوان شوهراشون با زنائی این روش لباس پوشیدن دوستی داشته باشن.

۱۳ ادعای باحال در مورد زنان که در کمال ناباوری صحت دارن

۱۰ نکته باحال در مورد ویژگیای خاص مغز زنان که هر کسی باید بدونه

به چه دلیل زنان فرانسوی چاق نمی‌شن؟

۱۰ اختراع مهم و زیادی که به وسیله زنان مخترع انجام شده