ممکنه با عقلانیتای مطرح شده در مورد کار کردن خیلی هماهنگ به نظر نرسه اما بعضی وقتا می تونه تصمیم درستی باشه که قبل از پیدا کردن یه موقعیت کاری جدید، شغل قبلی تون ترک کنین. قبل اینکه وارد جزئیات مربوط به موارد گفته شده در این نوشته شیم، بهتره تایید کنیم که مادرانمون درست می گن که پیدا کردن کار مناسب تر وقتی که کار می کنیم همیشه آسون تره.

هم اینکه به مراتب راحت تره که واسه پرداخت قبضای ماهیانه خود، بتونیم روی چکی که از محل کاری فعلی مون دریافت می کنیم، حساب کنیم و روی اون دریافتی ماهانه برنامه ریزی کنیم.
خصوصا اینکه بیشتر آدمایی که مشاغل خود رو از دست میدن، دارای شرایط دریافت حقوق بیکاری هم نیستن و در نتیجه در برهه ای از زمان و تا پیدا کردن کار جدید دیگری، بدون درآمد می مانند.

بله در زندگی وقتی هست که زندگی با شما راه نمیاد و ناگریز هستین که خودتون رو با اون شرایط تطبیق بدین. اینجا موقعیتای محدودی رو بر می شماریم که در اون لازمه هر چی زودتر، کاری که به اون مشغول هستین رو ترک کنین. این موارد از قرار زیر هستن:

۱- اگه سلامت تون در خطره

استرس در طول زمان می تونه واسه سلامتی تون بسیار مضر باشه. اگه کمبود خواب داشته باشین، دپرس باشین و یا اگه از نبود تعادل میان زندگی شخصی و کاری رنج می برید، وقتیه که باید به بررسی دوباره این نکته بپردازید که شما واقعا چی از کاری که حالا به اون اشتغال دارین، می خواین. معطلی و زمان استراحتی که در فاصله پیدا کردن شغل جدید در زندگی تون به وجود میاد، این فرصت رو به شما میده که به وضعیت جسمی و روحی خود، تمرکز بیشتری داشته باشین.

اگه از کاری که الان مشغول به انجام دادن اون هستین، اصلا لذت نمی برین و در اون احساس بدبختی و پوچی می کنین، بد نیس که زمان کوتاهی رو به تنفسای عمیق در اتاق تون بپردازید و و دیدگاه تازه ای با این استراحت موقتی، واسه شروع کار جدید به دست بیارین.

۲- اگه قصد اونو دارین که زمینه شغلی تون رو به طور کامل تغییر بدین

اگه قصد اونو دارین وارد زمینه به طور کامل جدیدی از کار شید که با شغل فعلی تون به طور کامل فرق داره، بد نیس مدت کوتاهی بین این دو کار معطلی بیفته.بدنیست واسه ورود به یه صنعت و حرفه به طور کامل جدید به خاطر رسیدن به ایده مطلوبی که به دنبال اون هستین، داوطلبانه وقتی رو واسه آشنا شدن با جزئیات اون بگذرونین تا بتونین در آینده و با شروع رسمی اون کار، توفیق بیشتری در انجام مراحل اون شغل داشته باشه.

این فاصله وقتی میان دو شغل که به طور کامل هم متفاوت و بی ربط به هم هستن، به طور کامل می تونه توجیه خوبی واسه معطلی ای باشه که شما عامل اصلی اون بودین. اینکه شما با ابتکار عمل و به دلخواه خودتون مجموعه ای رو در اون مشغول به کارین ترک می کنین، می تونه در پیدا کردن کارفرمای جدید مناسب واسه تون هم تاثیر مثبت داشته باشه.

مقاله دیگر :   با خطرناک ترین و مرگبارترین فیلم های تاریخ سینما آشنا شوید [قسمت اول]

۳- اگه روند زندگی تون در حال یه تغییر بزرگ باشه

مثلا اگه قراره به مکان دیگری جا به جایی مکان کنین. اینکه واسه جا افتادن در محل جدید زندگی تون، استرس کمتری داشته باشه و بتونین در اونجا شغل مناسبی رو واسه خودتون پیدا کنین، بهتره که در این زمان درگیر کارای مربوط به شغل فعلی تون نباشین. اگه هم قصد اصلی تون از این جابجایی پیدا کردن کار مناسب تر در محل جدید اقامت تونه، تلاش کنین که در طول چند هفته ای که تا جابجا شدن کامل به اون مکان و شروع شغل جدیدتون فرصت دارین، کمی صرفه جویی کنین.

اگه به جایی که به اون جا به جایی مکان می کنین، آشنایی ندارین، ممکنه موقعیتای زیادی در اون مکان وجود داشته باشه که قبل از ورود به اون مورد بررسی شما نیستش بود و این فرصت به شما داده شده که در این زمان فراغت کوتاه به وجود اومده در زندگی تون، اونا رو هم کشف و بررسی کنین.

۴- اگه به اندازه کافی پس انداز دارین  

اگه می خواین از شغلی که حالا مشغول انجام اون هستین، انصراف بدین و تا گرفتن شغل جدید پس انداز کافی دارین، فکر بدی نیس که این کار رو انجام بدین. شاید ماه ها طول بکشه که شغل مناسبی رو پیدا کنین. اگه هم در صنعتی مشغول به کار باشین که بازار اون رقابتیه، حتی در وقتی هم ممکنه بیشتر طول بکشه تا کار مناسبی پیدا کنین.

اگه تاریخ دقیقی رو واسه از شدن محل کاری فعلی تون تو ذهن دارین، محاسبه کنین که هر هفته چقدر از پس اندازی که دارین رو باید به خاطر حفظ وضعیت پایدار مالی خود، پشت اندازتون نگه دارین و به اون دست نزنین. و البته در کل تصمیم خوب و منطقی به نظر نمی رسه که از شغل فعلی تون که به اون علاقه هم دارین خارج شید و وارد شغلی شید که شاید اونو کمتر از قبلی دوست داشته باشین و تازه یه مدت هم این وسط، هیچ حقوقی نگیرین.