بازاریابی محتوا محور را چگونه شروع کنیم ؟

یکی از راه های جلب اعتماد مشتریان ایجاد محتوای مشتری محور و معرفی خود به عنوان یک منبع معتبر اطلاعات است. تولید محتوای مشتری محور بهترین راه ماندگاری نام تجاری شما در اذهان مشتریان است. در دنیای مدرن امروز، آینده برندها در دست جوامع آنلاین و شبکه های مجازی است.

زمان، سرمایه و انرژی خود را به منظور تولید محتوا در تمامی پلتفرم‌هایی که در اختیار دارید هدر ندهید. سریع‌ترین روش برای شروع روند استفاده از بازاریابی محتوا، تمرکز بر یک نوع محتوا و یک پلتفرم است. اینکه کدام محتوا و پلتفرم بهترین نتیجه را برای شما به همراه خواهد شد، به عواملی چون محصولات، خدمات، و نوع مشتری‌هایتان بستگی دارد.

واضح است که قبل از شروع هرکاری باید «چرایی» انجام آن را بدانیم. بنابراین هدف‌های خود را یک بار واضح مشخص کنید تا بدانید برای چه مقصد‌هایی، برای تولید محتوا زمان و هزینه صرف می‌کنید؟

این اهداف لزوما نباید پیچیده یا لیستی از آرزوهای خاص باشند، همینقدر ساده که مثلا:«می‌خواهم در نهایت به این تعداد بازدید در سایت برسم و این کارها و ایستگاه‌های استراحت‌ را برایش در نظر دارم» کفایت می‌کند! اما باید حتما واضح و مشخص شود.

مهمترین و اصلی‌ترین کارایی راهنماها این است که به مخاطبان خود نشان بدهید اطلاع‌رسانی به آن‌ها برای‌تان حائز اهمیت است و قصد دارید به آن‌ها در اخذ بهترین تصمیم ممکن کمک کنید. در ضمن، حتما در راهنماهای خود از تصاویر استفاده کنید. مشتری‌ها می‌خواهند ببینند محصولات مختلف چگونه کار می‌کنند و چه شکل و شمایلی دارند. آن‌ها می‌خواهند قادر به تجسم چگونگی استفاده از محصولات شما باشند.

پس از تکمیل بخش مربوط به پرسونای مشتری می توانید در هر نقطه از توسعه محتوا به آنها مراجعه کنید تا از کارایی آن و بازخورد مشتریان اطمینان حاصل کنید. هنگام تولید محتوا باید به این نکته توجه داشته باشید که محتوای تولیدی شما می بایست ترجیحات مشتریان را منعکس کند و نیاز ها و مشکلات آن ها را برآورده سازد. اگر هم در این کار تخصص لازم را ندارید می توانید از سایت سفارش تولید محتوا https://farazeweb.ir کمک بگیرید.

اگر به همین زودی یادتان نرفته باشد، کمی بالاتر درباره پرسونا حرف زدیم. با شناخت پرسونا و سفر مخاطب، حالا وقت تعیین فرمت و شکل ایده‌آل برای محتوا است. همانطور که می‌دانید محتوا شکل‌های مختلفی دارد. ممکن است یک پست بلاگ یا تبدیل به یک پادکست شود.

شاید هم تصمیم بگیرید از اینفوگرافیک برای نمایش بهتر داده‌ها استفاده کنید. همیشه هم لازم نیست این فرمت ثابت باشد. ممکن است بسته به موضوع یک محتوا فرمت و شکل متفاوتی را برایش در نظر بگیرید. اگر هم قصد انتشار یک محتوا متنی رپورتاژ آگهی دارید و یا می خواهید بدانید چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم https://farazeweb.ir بایستی به همین مسائل توضیح داده شده در این پست دقت کنید.

ایده‌ها و توصیه‌های خلاقانه شامل روش‌های جالب توجه و متفاوت استفاده از محصولات می‌شود.مشتری‌های خلاقی هستند که راهکارها و ایده‌های عجیب و غریبی برای استفاده از برخی محصولات ارائه می‌کنند؛ حتی محصولات ساده‌ای چون گیرهٔ کاغذ.

مقاله دیگر :   طرز تهیه محیط کشت: راهنمای کامل برای ساخت محیط کشت آگار

اگر به مخاطبان‌تان ایده‌هایی تازه و جالب‌توجه برای استفاده از محصولات بدهید، باعث افزایش مشغولیت‌شان خواهید شد.حتی آن دسته از افرادی که چندان اهل به‌کارگیری ایده‌های این چنینی نیستند هم ممکن است به خاطر جو به وجود آمده توسط شما به خرید محصولات‌تان ترغیب شوند.

مصاحبه با مخاطبان یک روش ساده برای به دست آوردن اطلاعات بروز و تولید محتوای مشتری محور  است. این کار را می توانید به شکل سنتی از طریق مصاحبه حضوری با مشتریان انجام دهید. اما اگر می خواهید با کارایی بیشتری اطلاعات را جمع آوری کنید، بهتر است از نظرسنجی های آنلاین استفاده کنید.

امروزه صفحات افراد بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های مختلف در حوزه‌های متنوع تبدیل به یک رسانه شده‌اند و دنیای تبلیغات با گذشته تفاوت‌های زیادی دارد. در گذشته تنها بستری که برای انتقال پیام به یک گروه بزرگ وجود داشت، تلویزیون بود. امروز کافی است با اینفلوئنسرها یا رسانه‌های حوزه فعالیت خود ارتباط بگیرید و با آن‌ها همکاری کنید.

اگر به واسطهٔ نداشتن زمان یا مهارت کافی در حال حاضر امکان تولید محتوای خودتان را نداشته باشید، می‌توانید از دیگران بخواهید این کار را برای‌تان انجام دهند. یکی از روش‌ها برای این کار فراهم کردن موقعیت‌هایی برای دیگران است که با استفاده از آن ها بتوانند در وب‌سایت‌تان محتوا قرار دهند.

اگر سایت شما از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کند می توانید با آموزش طراحی سایت با وردپرس 0 تا 100 https://farazeweb.ir خودتان گره گشای کار باشید و یا اگر دستمزدی برای این پست‌ها در نظر نگرفته‌اید، باید نویسندگان مهمان را از مزایایی که این کار برای‌شان به همراه دارد آگاه کنید؛ برای نمونه اگر ترافیک دریافتی سایت‌تان کافی باشد، می‌توانید با ذکر نام نویسندهٔ مهمان در ابتدا یا انتهای مطلب‌هایش خوانندگان خود را به لینک سایت او ارجاع دهید.

تولید محتوای مشتری محور با استفاده آمار و داده های مفید راهی عالی برای ارزشمند ساختن محتوا است. اما اگر می خواهید تأثیر دائمی بر مخاطبان خود بگذارید، باید اطلاعات را در قالب یک داستان روایت کنید. خیلی از این موارد را می توانید در سرفصل های دوره دیجیتال مارکتینگ بیاموزید.

این بدان معنا نیست که شما باید از هر راهی برای داستان سرایی استفاده کنید. این کار وقت گیر و کاملا احمقانه است؛ خوانندگان شما احتمالاً فکر می کنند که شما خیلی سخت تلاش می کنید تا محتوای خود را باور پذیر جلوه دهید.

اما برای باورپذیری و جذابیت بیشتر محتوا استفاده از یک زمینه داستانی ساده کافی است. همچنین تکرار داستانی که احتمالاً خوانندگان قبلاً شنیده اند مشکلی ایجاد نخواهد کرد.