نیویورک سیتی یکی از گرون ترین شهرهای دنیاس اما تا ماه مارس امسال زنی بسیار خوش شانس در این شهر زندگی می کرد که یه آپارتمون دو خوابه در محله گرینویچ ویلج که یکی از گرون ترین و محبوب ترین محله های این شهره رو فقط با اجاره باورنکردنی ۲۸٫۴ دلار در ماه در تصرف خود داشت. بله درست خوندین! ۲۸ دلار و این عدد اشتباه چاپی نیس!

پاتریشیا اوگریدی در سال ۱۹۵۵ و در رویای وارد شدن به دنیای بازیگری به شهر نیویورک اومد. اون و ۳ دختر دیگه یه آپارتمون سطح متوسط دو خوابه رو در بالاترین طبقه یه ساختمون تجاری ۴ طبقه ای اجاره کردن. این معامله واسه اونا بسیار شیرین و مقرون  به صرفه بود چون این ۴ دختر علاوه بر تمیز کردن راهروها و تمیز نگه داشتن ساختمون تنها ماهی ۱۶ دلار به صاحبخانه می پرداختن. چند سال گذشت و هم خونهای اون از این خونه رفتن اما اوگریدی موند و موند و به چه دلیل نمونه؟!

درزمان ۶۰ سال آینده، اجاره خونه اون در سطحی بسیار نازل موند. در ماه مارس گذشته اوگریدی در حال قدم زدن در نزدیکیای خونه خود بود که در تصادف با یه خودرو کشته شد.
ایشون در اون زمان ۸۴ سال سن داشت و با مرگ اون بود که داستان زندگی ۶۰ ساله اش در این آپارتمون با مبلغ اجاره ای ناچیز بر سر زبانا افتاد. باحال این که مبلغ اجاره ساختمانی مشابه این خونه در دوران الان بین ۵٫۰۰۰ تا ۷٫۰۰۰ دلار فرق داره.
صاحبخانه الان اوگریدی مردی به نام آدام پومرانتزه که در مصاحبه با سی ان ان گفته که این ساختمون رو در سال ۲۰۰۲ خریده و وقتی از مبلغ پایین اجاره مستاجر خود باخبر شده بسیار حیرت زده شده.

مالک قبلی چندین سال قبل از دنیا رفته و مشاور املاک هم به پومرناتز گفته بود که مالک قبلی درزمان این چند سال هیچ وقت اجاره خانوم اوگریدی رو افزایش نداده چون این دو بسیار با هم دوست بوده و علاقه شدیدی به هم داشتن. وقتی که پومرانتز این ملک رو خرید، اوگریدی ماهیانه ۲۶٫۴۵ دلار اجاره می پرداخت. ایشون از وکیل خود در مورد قانونی بودن این اندازه اجاره سوال کرد و وکیلش به اون اعلام کرد که به دلیل قوانین مربوط به ثبات اجاره ها ایشون نمی تونه اجاره خانوم اوگریدی رو به مقدار زیادی زیاد کنه و فقط می تونه ماهی ۱٫۹۸ دلار به اجاره مستاجر خود اضافه کنه.
ایشون از اوگریدی پرسید که می خواد از این خونه بره و خانوم اوگریدی جواب منفی داد و از اون خواست که دیگه این سوال رو از اون نپرسد و اون کرد.

پومرانتز هم چاره ای جز افزایش ۱٫۹۸ دلاری خانوم اوگریدی نداشت و می تونست هر سال فقط این مبلغ رو به اجاره خونه اش اضافه کنه اما عزمشو جزم کرد این کار رو نکرده و اینجوری با مستاجر خود دوست شد.پومرانتز در این باره اینجور گفته:” اون زن بسیار مهربانی بود. اون یکی از مشتریان مغازه من بود. روی هم رفته اون مستاجر فوق العاده ای بود”. براساس آگهی وفات اون که در روزنامه نیویورک تایمز چاپ شده، خانوم اوگریدی بیشتر از ۵۰ سال در تئاتر فعالیت داشت و در این مدت در نقشای کوچیک خارج از برادوی حضور پیدا میکرد. اون بازیگری رو زیر نظر استاد افسانه ای دنیای بازیگری، اوتا هاگن، گذرونده و در سریالای خانوادگی تلویزیونی زیادی بازی کرده و نقشای کوچیکی هم در فیلمای «توقف بعدی گرینویچ ویلج» (Next Stop Greenwich Village)، «راننده تاکسی» (Taxi Driver) و چند فیلم دیگه داشت.

مقاله دیگر :   ۶ نشانه که می گویند قند خون تان بالا است حتی اگر دیابت ندارید

اون درآمد خیلی از قِبل بازی در تئاتر دریافت نمی کرد و البته احتیاجی هم به اون نداشت. بعد از فوت اون وقتی آقای پومرانتز به خونه اش رفت فهمید که آپارتمون قدیمی به نوسازیای زیادی نیاز داره.
بعد از خرید ملک، پومرانتز بارها خواست وارد این آپارتمون شده و به اون نگاهی بندازه اما خانوم اوگریدی هر بار با آخر ادب مانع از این کار شده بود. ایشون واسه اولین بار در سال ۲۰۰۵ موفق به دیدن این آپارتمون شد.
در اون زمان یکی از لوله های آب شکسته و آب به خونه یکی از همسایه ها نشت کرده بود و اوگریدی چاره ای جز اجازه دادن به پومرانتز واسه تعمیر اون و ورود به خونه خود نداشت.

همون موقع بود که پومرانتز فهمید در خونه خانوم اوگریدی هیچ گونه سیستم گرمایشی یا آب گرمی یافت نمی شه و از اون خواست که اجازه بده یه آب گرم کن در آپارتمون اون نصب کنه که با مخالفت اوگریدی مواجه شد.
پومرانتز میگه:” اون [اوگریدی] می گفت که من ارزش این همه تعمیرات و بازسازیا رو ندارم. من اون قدر اجاره نمی دم که این هزینه ها تامین شه.
من مشکلی با این خونه همونطور که هست ندارم”. با وجود مخالفتای خانوم اوگریدی اما صاحبخانه یه آبگرمکن ۱۲٫۰۰۰ دلاری رو در این آپارتمون نصب کرد که با کل اجاره ۳۵ سال اون برابری می کرد و اوگریدی هم هیچ وقت ازش استفاده نکرد. هنوزم خونه اوگریدی پره از کتابا و نمایشنامهایی که ایشون در اونا بازی کرده و عکسش و خواهرش هم روی دیوار قرار داره.

هیچ حموم یا وانی در این آپارتمون وجود نداره و به گفته صاحبخانه، خانوم اوگریدی هر روز واسه حموم کردن به یه حموم عمومی محلی می رفت. پومرانتز می خواد در ماه های پیشرو تغییرات و تعمیراتی رو در این خونه انجام داده و اونو واسه اجاره آماده کنه.
البته این دوباره اجاره یه ماه این آپارتمون از ۵٫۰۰۰ دلار بیشتر میشه هر چند پومرانتز اعلام کرده که واسه اجاره دادن خونه خود عجله ای نداره. ایشون در این باره گفته:” من اونقدر به این اجاره ۲۸٫۴۳ دلاری در ماه در ۱۶ سال گذشته عادت کردم که هیچ عجله ای [واسه افزایش اجاره این آپارتمون] ندارم”.

پیشنهادای کاربردی واسه اجاره خونه دانشجویی در بیرون مرز کشور

۲۱ شهری که واسه اجاره یه خونه دو خوابه در اونا باید بیشترین هزینه رو بپردازید

با گرون ترین شهرهای جهان از نظر اجاره بهای ملک آشنا شید