یکی از جذابیت های اصلی بیت کوین (BTC) این است که ارزهای فیات، عرضه شده است. این ویژگی دارای بسیار کاهش‌دهنده تورم است که خود در دنیایی که چاپگرهای پول مرکزی بانک کار می‌کنند، بهتر می‌شوند.

بیت کوین از نظر ریاضی به این روش به عنوان یک پوشش غیرمتمرکز در برابر یک سیستم بانکی معیوب طراحی شد که تا حد زیادی مسئول آخرین اقتصاد بزرگ بود. بحران، در سال 2008. بیش از یک دهه بعد، اقتصاد جهانی دوباره دچار آشفتگی شد و بانک ها مانند فردایی وجود ندارد پول چاپ می کنند تا سعی کنند اقتصاد مربوط به خود را از سقوط به ورطه مالی حفظ کنند.

تقریباً 90 درصد از کل عرضه بیت کوین از قبل تولید شده، در گردش است یا برای همیشه از دست رفته است، تعداد زیادی از آنها باقی نمانده است. این طرح اساسی انتشار قابل پیش بینی و عرضه پولی بیت کوین را ساده می کند:

برای اینکه بدانیم چرا بیت کوین به این شکل است، باید چند سال به آغاز آن برگردیم.

 

تاریخچه مختصری از بیت کوین

این مقاله نه صفحه‌ای طرح و توجیه یک ارز دیجیتال را با هدف انجام کاری که قبلاً هیچ تلاش دیگری نمی‌توان انجام داد – ایجاد یک آرزو غیرمتمرکز، ناشناس، غیرقابل اعتماد، تشریح کرد. گفت:

“آنچه مورد نیاز است یک سیستم پرداخت الکترونیکی برای اثبات رمزنگاری به جای اعتماد است که به هر دو مایل اجازه می دهد تا مستقیماً با نیاز بدون نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد کن.”

ساتوشی طرفدار سیستم بانکی مدرن، به ویژه بانکداری با ذخایر کسری نبود که به آن یک بانک سپرده ها را می پذیرد و با پول دیگران وام یا سرمایه گذاری می کند، اما باید ذخایری معادل کسری از این بدهی های شخص داشته باشد. .

در روزهای اولیه، بیت کوین ها به دلیل و آزمایش نرم افزار به کاربران ارسال می شود. اولین واقعی از BTC برای خرید واقعی استفاده از چیزی در سال 2010 انجام شد، زمانی که لازلو هانیچ معروف است که در فروم bitcointalk در ازای 10000 بیت کوین پیتزا درخواست کرد. او یک سفارش 25 دلاری پیتزا در ازای بیت کوین دریافت کرد که اولین تراکنش برای یک دارایی ملموس است.

در سال اول پیدایش بیت کوین، هیچ مبادله ای برای تبدیل فیات به بیت کوین و بالعکس وجود نداشت. این نیاز به نیاز توسط جد مک‌کالب که نام دامنه mtgox.com خود را به اولین صرافی بیت‌کوین به نام Mt تبدیل کرد، مورد توجه قرار گرفت. Gox، در ابتدا با نام Magic: The Gathering Online Exchange شناخته شد.

در سال 2014، کوه گوکس 70 درصد از تراکنش های جهانی بیت کوین را انجام داد و زیرساخت های آن شروع به احساس فشار می کردند. همچنین در سال گذشته به دلیل مسائل نظارتی عملاً از سیستم بانکی ایالات متحده آمریکا منجمد شد. این صرافی در سال 2014 به دنبال دست دادن بیش از 744000 بیت کوین بسته شد.

چند بیت کوین برای باقی مانده است؟

بر اساس نمودار انتشار و بلوک چین هاردکد، سال 2140 تاریخ هدف برای پایان تولید بیت کوین است. هر چهار سال، تعداد بیت کوین های تولید شده در هرک به نصف می شود.

تولید یک بلوک ده دقیقه طول می کشد و دریافت فعلی 6.250 BTC در هر بلوک است. در سال 2024، این میزان به 3.125 بیت کوین در هر بلوک کاهش می یابد، و بارها و بارها هر چهار سال یکبار تا زمانی که تمام شود، نصف می شود. در حال حاضر روزانه 900 بیت کوین استخراج می شود.

این ویژگی نصف کردن باعث ایجاد مدل‌های قیمت‌گذاری مانند نسبت‌های “سهام به جریان” می‌شود. ارز در گردش – سهام – بر تعداد سکه های جدید تولید شده تقسیم می شود – جریان – و آن را تبدیل به یک آرزو «سخت» می کند، که ارزش آن افزایش می یابد، یعنی از زمان شروع به کار بوده است. /p>

کمیابی همچنین استفاده از آن را افزایش می دهد و این به وضوح توسط رفتار حریصانه صندوق های نهادی در سال 2020 مشهود است که دارای را در بی سابقه ای ربوده است. این بازیگران نهادی با استفاده از بیت کوین به عنوان پوششی در برابر سیاست های مالی مورد تایید دولت، با نام مستعار چاپ پول، بعید به نظر می رسد که دارایی را بفروشد، در صورتی که ارزش آن در بلندمدت افزایش یابد. این امر به خاصیت کمیاب دارایی بیشتر می‌شود.

بیت کوین های گمشده

در سال 2018، دستگاه تخمین زدند که حداقل 4 میلیون BTC “از دست رفته” وجود دارد، در حالی که 2 میلیون به صنعت رفته است.

این باعث می شود که گردش نظری فعلی نزدیک به 14.5 میلیون سکه قابل استفاده و قابل معامله باشد. وال استریت ژورنال تخمین زده است که حدود 20٪ از تمام سکه های موجود “نادرست” شده اند و احتمال بازگشت به آنها بسیار کم است.

اهمیت سال 1337

شکل 1337 به طور خاص به صورت آنلاین برای نشان دادن اصطلاح “LEET” به معنای “نخبگان” استفاده می شود. موارد با این فرض به بیت کوین متصل می شود که اگر دارای آن باشد به آن پیش بینی های هفت رقمی قیمت در دهه آینده می رسد، تنها 0.1337 بیت کوین شما را در میان نخبگان سرمایه گذاران جهانی قرار می دهد.

در قیمت‌های بالای تاریخی قبلی که نزدیک به 42000 دلار بود، این مقدار بیت کوین تنها معادل 5600 دلار خواهد بود، اما اگر در یک دهه آینده در منطقه هفت رقمی افزایش یابد، ارزش آن بسیار بیشتر خواهد بود. . در حال حاضر، داشتن تنها یک بیت کوین فراتر از اکثر افراد در سن کار متوسط ​​است که ده ها هزار دلار در اطراف خود ندارند.

نهنگ های بیت کوین چه کسانی هستند؟

اگر این روند ادامه دارد و نهنگ ها قصد فروش دارایی های خود را ندارند، مقدار بیت کوین باقی می ماند برای مقدار جو برای خرید به شدت محدود خواهد شد.

عرضه و استفاده

 

چرخهبازار فعلی نشان می‌دهد که موسات دارای را در سطوح بی‌سابقه‌های خرید کرده و با توجه به شرایط اقتصادی وخیم فعلی در سراسر جهان، این احتمال تغییر نخواهد کرد.

در طول عمر دوازده ساله خود، قیمت دارایی به طور مداوم در بازارهای نزولی به اوج‌های جدید و پایین‌ترین سطح خود رسیده است. گاوها و خرس ها در چهار چرخه بازار مجزا با آن مبارزه کرده اند، اما روند کلی پیشرفتی بوده است.

https://hoseinifinance.com/blog/edu/advanced-bourse/