ی معادلات ساختاری، دیجی کالا.

فهرست مطالب

فصل اول
1-1- مقدمه
1-2 – شرح و بیان مساله پژوهش :
1-3 – پیشینه و تاریخچه موضوع تحقیق:
1-4- اهمیت و ارزش تحقیق :
1-5- اهداف تحقیق:
1-5-1- اهداف اصلی:
1-5 – 2- اهداف فرعی :
1-6 – فرضیه ها:
1-6 – 1- فرضیه اصلی:
1-6 -2- فرضیه های فرعی:
1-7 – مدل مفهومی تحقیق:
1-8 – نوع و روش تحقیق:
1-9 – جامعه آماری و نمونه تحقیق:
1-10 – روش ها و ابزارهای جمع آوری اطلاعات:
1-11 – روایی و پایایی پرسشنامه:
1-12- نتایج مورد انتظار پس از انجام این تحقیق :
1-13 – روش تجزیه و تحلیل داده ها:
1-14- تعریف واژه ها :
فصل دوم ادبیات موضوعی تحقیق
مقدمه
2-2 – تجارت الکترونیک و انواع آن
2-3 – اجزاء تجارت الکترونیکی
2-4- مزایای تجارت الکترونیکی
2-5 – بازاریابی اینترنتی
2-6- گذار از بازاریابی سنتی به بازاریابی اینترنتی
2-7- تأثیر اینترنت و بازاریابی اینترنتی بر محصول
2-8 – خرید و فروش الکترونیکی
2-9-مزایای خرید بر خط
2-10-معایب خرید بر خط
2-11- عوامل موفقیت در فروش اینترنتی
2-12-کیفیت وب ادراک شده وب سایت
2-13- رضایت مشتری از وب سایت
2-14-کیفیت وب سایت و رضایت مشتری
2-15- ماهیت و مفهوم اعتماد
2-16- اعتماد در تجارت الکترونیک
2-17- اهمیت اعتماد در تجارت الکترونیک
2-18- ابعاد اعتماد
2-19- مرور پیشینه تحقیق:
2-20- مدل کلی تحقیق
فصل سوم
3-1- مقدمه
3-2- نوع و روش تحقیق
3-3- متغیرهای تحقیق
3-4- جامعه آماری و نمونه تحقیق
3-5- روشها و ابزارهای جمع آوری اطلاعات
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه
3-7- روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
4-1- اطلاعات جمعیت شناختی

پایان نامه
برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

4-1-1- جنسیت
4-1-2- سن
4-1-3- میزان تحصیلات
4-1-4- سابقه استفاده از اینترنت
4-2- آزمون فرضیات پژوهش
4-2-2- رابطه ی علٌی میان متغیرها (مدل یابی معادلات ساختاری(SEM) )
4-2-2-1- مدل مفهومی «کیفیت ادراک شده وب سایت»:
4-2-2-2- مدل کلی تحقیق:
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
5-1- نتایج بررسی فرضیات با بهره گرفتن از آزمونهای آماری
5-1-1- نتایج بررسی فرضیه اصلی
5-1-2- نتایج بررسی فرضیه فرعی اول تا چهارم
5-1-3- نتایج بررسی فرضیه فرعی پنجم
5-1-4- نتایج بررسی فرضیه فرعی ششم
5-2- سازگاری یافته ها با تحقیقات پیشین
5-3- پیشنهادات
5-3- 1- پیشنهادات اجرایی مبتنی بر یافته های پژوهش
5-3- 2- پیشنهادات پژوهشی
منابع و مأخذ
پیوست 1- پرسشنامه

فصل اول
کلیات تحقیق

مقدمه
توسعه اینترنت تأثیر شدیدی بر محیط بازاریابی در سطح جهان داشته است. بسیاری از شرکتها برای فروش محصولات و خدمات خود به این منبع عظیم مصرف کننده روی آوردهاند و بسیاری از کسب و کارها دست به توسعه وبسایتهای خود زدهاند تا از این روند رو به رشد عقب نمانند. با توسعه اینترنت و افزایش خریدهای برخط، تجارت الکترونیکی به یک روش مرسوم برای مصرفکنندگان و شرکتها برای تجارت از طریق اینترنت درآمد. در این میان سازمان هایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریتی و فناوری های نوین، از فرصت های ایجادشده به نفع خود استفاده کنند(زنجیردارودیگران،1387) .
محیط تجارت الکترونیک یکی از این ابزارهاست.محیط تجارت الکترونیک که مبتنی بر اینترنت است، این امکان را به مشتریان می دهد تا برای جستجوی اطلاعات و خرید کالا و خدمات از طریق ارتباط مستقیم با فروشگاه های اینترنتی اقدام کنند.خرید اینترنتی براساس تجربه ی واقعی از خرید کالا نیست، بلکه براساس ظواهری مانند تصویر، شکل، اطلاعات کیفی و تبلیغات از کالا استوار است.با گسترش روزافزون اینترنت در امور مختلف زندگی، یکی از مباحث مطرح، جلب اعتماد نشتری جهت انجام مبادلات از طریق اینترنت است که مورد توجه بسیاری از سازمان ها و مشتریان قرار گرفته و تحقیقات زیادی برای حمایت از ایجاد خرید اینترنتی صورت پذیرفته است .در این زمینه هر اندازه دسترسی مشتریان به اینترنت بیشتر باشد، اینترنت نقش مهمتری را برای شرکتهای عرضه کننده ایفا می کند.پس از حضور شرکت در اینترنت، شرکت می تواند از اینترنت به عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده کند و بدین ترتیب هم برای شرکت و هم برای کالا و خدمات آن وجهه ای مثبت ایجاد کند.فروش به مشتری مهمترین جنبه اینترنت برای شرکت ها می باشد و زمانی این جنبه ی مهم اتفاق می افتد که معامله بر روی اینترنت انجام شده و شرکت مبالغ پرداختی مشتری را دریافت کرده باشد.شرکت ها می توانند با بهره گرفتن از شبکه های اطلاعاتی از جمله اینترنت به فروش محصولات خود بپردازند و کانال مستقیم توزیع جدیدی را به آورند تا مشتری آن طور که تمایل دارد خرید کند.اینترنت باعث شده که حتی شرکت های کوچک هم بتوانند با مشتریان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند (جوانمرد و سلطان زاده، 1388).
شرح و بیان مساله پژوهشی:
معمولاً در تجارت الکترونیکی، هزینه‌ی رضایتمندی یک مشتری نسبت به کانال خرده فروشی سنتی بیشتر است . همچنین وفاداری مشتری نیز در آن به نسبت کمتر می‌باشد. در این تحقیق در مورد رضایت مشتری از وب سایتها دو مفهوم مورد استفاده قرار می‌گیرد: 1- کیفیت ادراک شده وب سایت برای کاربر 2- اعتماد(لی-یائو و همکاران، 2006).
مفهوم اعتماد در چند سطح مختلف در نظر گرفته می‌شود. ما اعتماد بین مشتریان و خرده‌فروشان وب در تجارت الکترونیکی مشتری محور را مدنظر قرار می‌دهیم. برای تقابلات اجتماعی و اقتصادی که در حال حاضر نامطمئن است مردم اعتماد را به عنوان استراتژی کاهش پیچیدگی، به خصوص در محیط تجارت الکترونیکی اینترنت محور می‌دانند . جدایی فاصله‌ای و زمانی بین مشتریان و خرده‌فروشان وب و همچنین ساختار باز اینترنت به عدم اطمینان و ریسک بالا در عصر حاضر اشاره دارد و در این شرایط نقش اعتماد برجسته می‌شود. خرده‌فروشان وب نه تنها اعتماد مشتریان را ترویج می‌دهند ، بلکه به حفظ و بازسازی مستمر اعتماد مشتریان نیز می‌پردازند .
اهمیت اعتماد در محیط با عدم اطمینان بالای تجارت الکترونیک بالا رفته است. برای مصرف‌کنندگان ارزیابی این که آیا خرده‌فروشان به تعهدات خود عمل می‌کنند یا از اطلاعات شخصی و خصوصی آنها محافظت می‌کنند مشکل است. بعلاوه غیرقابل پیش‌بینی بودن زیر ساخت اینترنت ترس مصرف‌کنندگان را افزایش می‌دهد. از این بابت که هکرها یا بخش سومی اسرار مالیشان را تهدید کرده یا اطلاعات شخصی آنها را افشا کنند. این نگرانیها ریسک ادراک شده در مبادلات آن لاین را برای مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد. اعتماد به مصرف‌کنندگان جهت غلبه بر ادراکات ریسک کمک می‌کند و انتظاراتی را برای انجام مبادلات موفق فراهم می‌کند (لی-یائو و همکاران، 2006 ).
از سوی دیگر طراحی وب سایتها یک نقش مهم در جذب و نگهداری مشتریان را بازی می‌کند. یک وب سایت با کیفیت بالا نه تنها بر تصمیم خرید مشتریان اثر می‌گذارد (لیانگ و یانگ ، 2002 )، بلکه یکی از دلایل اصلی برای مشتریان برای تعیین این مطلب است که آیا آنها آنلاین خرید خواهند کرد یا خیر (گِهریک و توربان، 1999).
وب سایت‌هایی با کیفیت بد منجربه از دست دادن مشتریان و رفت
ن آنها به سمت رقبا، افزایش هزینه‌ها و کاهش سود خواهد شد. بنابراین فهمیدن این مطلب که چطور کیفیت وب بر روی نظرات مشتریان درباره‌ی وب سایت تأثیر می‌گذارد که این منجر به قصد رفتاری برای استفاده آنها خواهد شد ،لازم است.
امروزه مشتریان به طور فزاینده ای به سمت اینترنت برای جستجو، ارزیابی، خرید و در برخی موارد مصرف محصولات مجازی گرایش پیدا کرده اند. این تقاضای مشتریان و مصرف کنندگان آنلاین وب سایت ها را مجبور می سازد تا مشتریان خود را بیشتر مدیریت کرده و به خواسته های آنها توجه بیشتری نمایند (جونس و همکاران، 2008 ). شرکتهایی که از چگونگی واکنش مصرفکنندگان به محرکهای بازاریابی مختلف کالا، قیمت و دستاویزهای تبلیغاتی آگاهی داشته باشند در مقابل رقبای خود از امتیاز ویژهای برخوردار میباشند. لذا دانستن محرکهای بازاریابی از یک سو و دانستن عوامل تاثیر گذار جانبی بر رفتار مصرفکننده از سوی دیگر، برای موفقیت یک سازمان، حائز اهمیت میباشد (کاتلر، 1381 ).

 
 
چندی است که در کشور ما فروشگاه های مختلف اینترنتی از جمله مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا(www.digikala.com) و … ایجاد شده و به فروش برخی کالاهای مورد نیاز مردم(عمدتاً الکترونیکی و…) می پردازند اما هنوز درصد پایینی از خرید و فروش کالاها را در کل کشور به خود اختصاص می دهند که برای برشمردن دلایل آن می توان به ناآشنایی مردم با سیستم های اینترنتی، محدود بودن دامنه کالاهای عرضه شده، عدم اعتماد مردم به فروشگاه های اینترنتی و … نام برد.
از آنجاییکه رضایتمندی مشتریان و استفاده مستمر آنان از وب سایت یکی از مهمترین چالشها برای خرده‌فروشان در وب می‌باشد، در این پژوهش ما به بررسی تاثیر «کیفیت ادراک شده وب سایت» بر « رضایت مشتری » در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا میپردازیم.

ضرورت و اهمیت تحقیق:
آمارها نشان از افزایش روزافزون تعداد کاربران و افزایش تمایل خرید و فروش اینترنتی دارد.با این حال، به دلیل تازگی این رسانه و آشنایی نسبتاً کم، عامه مردم در انجام معاملات از طریق اینترنت نگرانی های مختلفی دارند.عمده ی این نگرانی ها به مسائل امنیتی اینترنت از لحاظ افشای اطلاعات شخصی و مالی و نیز ناامن بودن تراکنش های مالی برمی گردد.بنابراین صاحبان شرکتهایی که استرات‍ژی های بسیاری را جهت اینترنتی کردن معاملات و بازاریابی خود برگزیده اند، باید به فکر راهکارهایی جهت کاهش نگرانیها و افزایش اعتماد مشتریان باشند.چنین اقداماتی باعث افزایش شتاب گرایش به تجارت الکترونیکی خواهد شد که هم به سود فروشنده و هم به سود مشتری خواهد بود.کاهش اعتماد در ارائه اطلاعات شخصی در کنار کلاهبرداری های انجام گرفته، باعث می شود صاحبان شرکتها استراتژیهایی را جهت جلب و افزایش اعتماد مشتری برگزینند(سپهری و اسدی1385).
با بهرهگیری از نتایج پژوهش پیش رو انتظار میرود که وبسایتهای خرده فروشی بتوانند شناخت بهتری از عوامل تأثیرگذار بر نگرش کاربران پیدا کرده و با کمک آن، فرایند خرید برخط را برای کاربران بهتر و کارآمدتر سازند. در نتیجه این امر، هم نیازها و خواستههای کاربران کاراتر تأمین خواهد شد و هم بازرگانان خواهند توانست با شناخت بهتر مشتریان خود، از این اینترنت به عنوان یک واسطه بسیار سودمند در انجام فعالیتهای بازاریابی و فروش خود استفاده کنند. در صورت اثبات فرضیات تحقیق می توان نتیجه گیری کرد؛ ارتقای «کیفیت ادراک شده وب سایت» و« اعتماد کاربر» موجب ارتقای « رضایت مشتری » می شود. بطور کلی نتایج این تحقیق آگاهی ما را نسبت به عوامل تعیین کننده ی «کیفیت ادراک شده وب سایت» ،«اعتماد» را افزایش داد و همچنین میزان اثرگذاری این عوامل را بر « رضایت مشتری » را نیز مشخص کرد.
اهداف تحقیق:
1-5-1- اهداف اصلی:
بررسی تاثیر «کیفیت ادراک شده وبسایت توسط کاربر» بر « رضایت مشتری » در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا
1-5-2- اهداف فرعی:
آزمون یک مدل مفهومی برای «کیفیت ادراک شده وبسایت توسط کاربر» ، « اعتماد کاربر» و « رضایت مشتری » در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا
تعیین رابطه بین ظاهر سایت و «کیفیت ادراک شده وبسایت توسط کاربر» در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا
تعیین رابطه بین کیفیت محتوا و «کیفیت ادراک شده وبسایت توسط کاربر» در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا
تعیین رابطه بین محتوای خاص و «کیفیت ادراک شده وبسایت توسط کاربر» در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا
تعیین رابطه بین کفایت فنی و «کیفیت ادراک شده وبسایت توسط کاربر» در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا
تعیین رابطه بین کیفیت ادراک شده وب سایت و اعتماد مشتری در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا
تعیین رابطه بین اعتماد مشتری و « رضایت مشتری » در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا

فرضیه ها (در صورت لزوم) یا سوالهای تحقیق:
1-6-1- فرضیه اصلی :
در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا ،«کیفیت ادراک شده وب سایت» بر« رضایت مشتری » تأثیر مثبت دارد.

1-6-2- فرضیه های فرعی :
فرضیه فرعی 1: بین ظاهر سایت و «کیفیت ادراک شده وب سایت» در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا ، رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضیه فرعی 2: بین کیفیت محتوا و «کیفیت ادراک شده وب سایت» در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا ، رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضیه فرعی 3: بین محتوای خاص و «کیفیت ادراک شده وب سایت» در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضیه فرعی 4: بین کفایت فنی و «کیفیت ادراک شده وب سایت» در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضیه فرعی 5: کیفیت ادراک شده وب سایت به وسیله‌ی کاربر تأثیر مثبتی بر اعتماد کاربر در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا دارد.
فرضیه فرعی 6: اعتماد مشتری تأثیر مثبتی بر « رضایت مشتری » در مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا دارد.
نوع و روش تحقیق
در تحقیق حاضر، از آنجایی که هدفش تعیین رابطه بین «کیفیت ادراک شده وب سایت» و « رضایت مشتری» با توجه به متغیر میانجی «اعتماد» است. از نظر هدف «کاربردی» و از نظر نحوهی گردآوری اطلاعات تحقیق «توصیفی- غیر آزمایشی» است. در ضمن با توجه به اینکه از روش «مدل معادلات ساختاری(SEM)» برای پاسخگویی به سؤالات تحقیق و آزمون فرضیه ها استفاده خواهد شد.
جامعه آماری و نمونه تحقیق
جامعه آماری عبارتست از: «تعدادی از عناصر مطلوب مورد نظر که حداقل دارای یک صفت مشخصه باشند». صفت مشخصه، صفتی است که بین همه عناصر جامعه آماری مشترک و متمایز کننده جامعه آماری از سایر جوامع باشد (عادل آذر، 1384).
و «گروه نمونه» مجموعه ی کوچکی از جامعه ی آماری است مشتمل بر برخی از اعضا که از اعضای جامعه ی آماری انتخاب شده اند. در واقع، گروه نمونه یک مجموعه فرعی از جامعه است که با مطالعه ی آن محقق قادر است نتیجه را به کل جامعه آماری تعمیم دهد (سکاران،1386، ص:295).
جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان مرکز خرید اینترنتی دیجی کالا در سال 1392 است که از سایت اینترنتی این شرکت استفاده کرده اند(و عضو سایت می باشند). پرسشنامه تحقیق، شامل سؤالات چند ارزشی با مقیاس ترتیبی (طیف پنج تایی لیکرت) بوده و حجم جامعه زیاد (نا محدود) می باشد، در این صورت بر اساس رابطه ی زیر ، حجم نمونه محاسبه می شود. از آنجایی که در


دیدگاهتان را بنویسید