بهترین زمان ورزش واسه چربی سوزی چه موقعه؟ “

کسائی که ورزش می کنن دوست دارن از وقت شون به طور مؤثر استفاده کنن و بیشترین بهره رو از جلسات ورزشی شون ببرن. اگه بهترین زمان تمرین و ورزش واسه کاهش وزن رو بدونین، سریع تر به نتیجه می رسین. این نکته هم واسه ورزشکاران و هم واسه افرادی که با هدف کاهش وزن ورزش می کنن مفیده.

بهترین زمان تمرین واسه چربی سوزی، صبحه

وقتی صبحا ورزش می کنین بدن شما تمایل بیشتری واسه چربی سوزی داره، به ۲ دلیل:

  1. پایین بودن سطح قند خون، بدن رو مجبور می کنه به دنبال منابع دیگری واسه تأمین انرژی بشه، پس از ذخایر چربی به عنوان سوخت استفاده می کنه.
  2. میزان هورمونایی که چربی سوزی رو سرعت دادن می کنن (مثل کورتیزول) صبحا بالاتره.

فواید ورزش صبحگاهی

  • نتایج تحقیقات نشون داده کسائی که صبحا ورزش می کنن، تمایل بیشتری به پیگیری تمرینات شون دارن و بهتر می تونن به برنامه ورزشی خود پایبند بمونن و به مدت طولانی اونو ادامه بدن.
  • واسه بعضیا ورزش کردن در صبح آسون تره چون بعد ازظهرها خسته ان و تمایلی به تمرین و ورزش ندارن.

مشکلات ورزش صبحگاهی

  • ورزش صبحگاهی ممکنه واسه بدن کار سخت و استرس برانگیزی باشه و پس واسه هر کسی مناسب نیس. بسته به سطح هورمون هاتون شاید جزو کسائی باشین که ورزش صبحگاهی واسه تون خیلی سخت باشه.
  • ورزش شدید صبحگاهی ممکنه به جای چربی سوزی باعث از دست رفتن عضلات شه. اگه با معده ی خالی ورزش کنین و تمرینات سنگین انجام بدین، احتمال اینکه بدن تون واسه تأمین انرژی مورد نیازش سراغ بافتای عضلانی برود زیاده. واسه همین مهمه که قبل از ورزش صبحانه ی کاملی از پروتئین بخورین.
  • اگه قبل از خوردن صبحانه ورزش کنین، به خاطر این که سطح انرژی تون پایینه نمی تونین شدت لازم رو در انجام تمرینات داشته باشین.

بهترین زمان تمرین از نظر کارکرد، بعدازظهره

اگه بعدازظهرها ورزش کنین کارکرد بهتری دارین. تحقیقات مختلفی کارکرد افراد رو در ورزش صبح و بعدظهر مورد بررسی و بررسی قرار دادن. نتایج تحقیقات نشون داد جلساتی که بعدازظهرها برگزار می شد از نظر کارکرد ورزشی، ایستادگی و قدرت نتایج بهتری دربرداشت. افراد شرکت کننده گزارش دادن که واکنش بدن شون بعدازظهرها بهتر از صبح هاست و می تونن تمرینات بیشتری بکننن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   بهترین نحوه معرفی یک محصول چیست 

واسه شما، بهترین زمان تمرین واسه چربی سوزی چه وقته؟

تحقیقات و تئوریای جورواجور مفیده و می تونین واسه کسب آگاهی درباره بهترین زمان تمرین از اونا بهره ببرین اما باید بدونین تشخیص بهترین زمان واسه شما به عهده ی شخص شماس. در این بخش درباره نکاتی صحبت می کنیم که در این تصمیم گیری به شما کمک می کنن:

  1. سعی کنین صبحا کمی ورزش هوازی انجام بدین (مثلا ۱۰ دقیقه پیاده روی) و ببینین نتیجه چیجوریه و چه حسی دارین. اگه فکر می کنین می تونین به مدت طولانی انجامش بدین، سعی کنین دوی آهسته رو هم به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به برنامه تون اضافه کنین.
  2. اگه با معده ی خالی ورزش کردین و احساس خستگی یا ضعف داشتین، اول صبحانه بخورین و بعد ورزش کنین. سعی کنین یاد بگیرین چه جوری قند خون تون رو با غذا کنترل کنین.

  • می تونین تمرینات صبح و بعدظهر رو با هم ترکیب کنین تا نتایج بهتری بگیرین. مثلا می تونین صبح یک جلسه ی ۱۰ دقیقه ای ورزش هوازی داشته باشین و بعدظهر هم یک جلسه ی ۲۰ دقیقه ای تمرین سنگین. این روش بر مصرف اکسیژن بعد از ورزش (EPOC) اثر می ذاره و به شما کمک می کنه تا کالری بیشتری بسوزونین.
  • هیچ وقت بی خوردن یک صبحانه ی کامل، ورزش سنگین نکنین. چون همونجوریکه گفته شد ممکنه بافت عضلانی تون رو از دست بدین.
  • یادتون باشه که ورزش شدید و سنگین در ساعات انتهایی بعدظهر روی خواب تون اثر منفی می ذاره. پس بهتره دست کم ۴ ساعت قبل از رفتن به رختخواب ورزش کنین.

ورزش کردن واسه سلامتی و کاهش وزن اضافی مهمه و شما باید بخشی از روزتون رو به ورزش کردن اختصاص بدین، چه صبح و چه بعدظهر. بعضی افراد صبحا رو ترجیح میدن چون انگیزه ی بیدار شدن پیدا می کنن و در طول روز پرانرژی تر هستن اما واسه همه این طور نیس. بررسی کنین ببینین ورزش کردن در چه زمانی از روز واسه شما مناسب تره و چند هفته به اون پایبند بمونین تا نتیجه اش رو ببینین. در آخر فراموش نکنین که طبق پیشنهاد ی دپارتمان سلامت آمریکا، بزرگ سالان باید در هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش با شدت بالا بکننن.

برگرفته از: caloriesecrets.net


دیدگاهتان را بنویسید